صفحه اصلي > اخبار  > آرشيو اخبار  
پیوندهای مرتبط

سامانه جامع آموزش (سجا)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
دانشگاه مجازی المصطفی
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
بانک جامع تبلیغ
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
اسلام‌کوئست.نت
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
نامه به جوانان غربی (letter4u)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
سرشمار؛ سرویس نظرسنجی




آیت‌الله اعرافی: مدارس عصری المصطفی باید سرآمد و موج آفرین باشند

تعداد بازدید: 402

 به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، آیت الله اعرافی در این مراسم با گرامی داشتن مناسبت های ماه رجب و تبریک پیشاپیش به مناسبت عید سعید مبعث، به فضلا و اندیشمندانی که از نقاط مختلف جهان برای تجربه اندوزی بیشتر در زمینه مدیریت مدارس عصری، در ایران حضور یافتند، خوش آمد گفت.

رئیس المصطفی ضمن تشکر از خدمات موسسه نورمبین و نیز همراهی دانشگاه مجازی المصطفی و موسسه الحکمه در برگزاری این دوره، فعالیت های ارزنده دانش آموختگان المصطفی در شبکه مدیریت مدارس عصری را شایسته تقدیر دانست.

وی با تاکید بر این نکته که دانش آموختگان حوزه و معارف الهی، باید بیش از همه چیز به دنبال رشد اخلاقی و معنوی خود باشند، ابراز داشت: این مطلب پایه اساسی هر حرکت ما به شمار می آید و باید از فرصت ماه­های رجب، شعبان و رمضان، بهترین استفاده را برای پیمودن این مسیر نمود.

آیت الله اعرافی، سه ماه رجب، شعبان و رمضان را فرصت های بی بدیلی از سوی خداوند برای خودسازی برشمرد و گفت: راه پیمودن این مسیر که نود روز و نود شب و نود منزل به طول می انجامد، همان ادعیه و اذکاری است که در ذخائر دینی ما بر آنها تاکید شده است.

وی، دانش آموختگان المصطفی را پرچمداران آرمان الهی در جهان خواند و یادآور شد: لازمه تحقق هدف همه ما که تعالی و پیشرفت جهان امروز در پرتو انوار الهی است؛ خودسازی در ماه رجب، شعبان و رمضان است. دعاهای کوتاه ماه رجب هر کدام دنیایی از معارف، توحید و حقایق الهی را شامل می شود و اگر این توحید در وجود ما و مدارسمان جاری شود، راه را بر توحیدهای داعش مسلکانه خواهد بست.

رئیس المصطفی، توحید را روح اخلاق برشمرد و ابراز داشت: اگر جان و روح ما به انوار توحید روشن شد، امکان پیمودن ادامه راه میسر می گردد. ماه رجب ماه توحید است و از ابتدای این ماه باید حرکت جدیدی را برای رسیدن به خدا آغاز نماییم.

وی با اشاره به روح ملکوتی ماه های رجب، شعبان و رمضان، خاطرنشان کرد: باید تلاش نماییم حقیقت و ملکوت این سه ماه که از آنان به عنوان نهری از انهار بهشت یاد گشته و در قیامت مجسم شده و شفاعت می نمایند را در آیینه ادعیه و اذکار ویژه این سه ماه مشاهده نماییم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به دورافتادگی بشر امروز از عالم ملکوت، ابراز داشت: اگر این حقایق الهی در زندگی شما و مدرسه تان تجلی یابد، جاذبه ای منحصر به فرد ایجاد خواهد نمود که این سرمایه در جای دیگری یافت نمی شود.

وی، فصل ممیز مدارس عصری مرتبط با المصطفی، را برخورداری از روح اخلاقی و معنوی و پیام جدید برای بشر امروز خواند و افزود: تربیت یک کار چند لایه و پیچیده است و مدیریت نیز کاری دشوار و حساس به شمار می آید که بسیاری از پیشرفت ها و پسرفت های بشر به آن باز می گردد. ترکیب این دو یا همان مدیریت تربیت که کار شماست، موضوعی چندضلعی و پیچیده است که نباید دست کم گرفته شود.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این مطلب که در کار مدیریت منابع انسانی و تعلیم و تربیت، عشق و صبر حرف نخست را می زند، یادآور شد: همانگونه که در قرآن تاکید شده است، وجود رسول خدا(ص)، لبریز به عشق به مردم و سرشار از شوق هدایت دیگران بود. انسان هادی و مربی، اگر کار خود را در برابر مزد بسنجد، راه به جایی نخواهد برد. ساختن انسان ها کار دشواری است و نیاز به عشق و صبر دارد.

وی، کار مدیران مدارس عصری را گره خورده به مقاطع مهم کودکی، نوجوانی و جوانی خوند و ابراز داشت: در مقطع کودکی، پایه های نخست تعلیم و تربیت ریخته می شود که هرچند این مقطع فوق العاده حساس است، اما در منطق اسلام، دوره نوجوانی که فرد از مرحله استقلال وارد تصمیم گیری آزاد می شود، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است زیرا انسان در این مقطع می تواند پایه های پیشین خود را نیز تغییر دهد.

رئیس المصطفی با تاکید بر اینکه مدارس عصری دانش آموختگان المصطفی باید الگوی جدیدی از مدرسه اسلامی در جهان ارائه نمایند، تصریح کرد: در ایران و سایر کشورها در این مقوله کار شده است. مدیران مدارس عصری باید این الگو را به گونه ای اجرا نمایند که سرآمد باشد زیرا وقتی می توانید اثرگذار باشید که هم از نظر علمی و هم معنوی و اخلاقی، سرآمد، موج آفرین و تحول زا باشید و این مهم نیاز به همت بالاتری دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تربیت در دنیای امروز را دانشی پیشرفته و پیچیده برشمرد و اظهار داشت: حوزه علوم تربیتی بیش از ده دانش را در خود جای داده است و در غرب با جدیت بر روی این مقوله کار می شود. در این زمینه اسلام نیز دارای یک اندیشه کامل دارد که مع الاسف حوزه های علمیه در استخراج کمال و تمام این مفاهیم قصور داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت امروز ارائه شده توسط غرب دارای روح سکولار و غیر الهی است، اذعان داشت: در بخش زیادی از دپارتمان­های تعلیم و تربیت دانشگاه های کشور، شالوده اندیشه های غیرالهی غرب جاری است. البته در برابر آنها جریان هایی دارای ابعاد علمی و تئوری ایجاد شده است؛ اما به مقدار کافی نیست.

آیت الله اعرافی، معلمان و منابع انسانی را از مهمترین عناصر مدیریت تربیتی آموزشگاه­های عصری برشمرد و ادامه داد: متون و منابع درسی مسئله مهم دیگری در این زمینه است و هرچند جامعه المصطفی حمایت و پشتیبانی از شبکه های دانش آموختگان خود را در زمینه مهارت افزایی و تامین متون و منابع وظیفه خود می داند، اما همچنان بخش مهمی از کار بر عهده شما قرار دارد.

رئیس المصطفی در پایان، تاکید بر نگاه تمدن اسلامی را یکی دیگر از بایسته های مدیریت مدارس عصری خواند و خاطرنشان ساخت: نگاه تمدن اسلامی باید به نسل امروز انتقال یابد. هرچند مبنای کار شما بر ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) استوار است، اما در کنار آن باید نگاه کلان اسلامی را نیز پاس دارید.

شایان ذکر است، دوره مدیریت مدارس عصری، با مشارکت اداره کل دانش آموختگان المصطفی، گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه مجازی و موسسه نور مبین، برنامه ریزی و اجرا شد.

در این دوره که مدت دو ماه به صورت مجازی و دو هفته به صورت حضوری برگزار شد، نزدیک به چهل نفر از دانش آموختگان جامعه المصطفی از هشت کشور شرکت داشتند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج