صفحه اصلي > مدرسه دانش‌آموختگان > عناوین دوره‌ها  
پیوندهای مرتبط

سامانه جامع آموزش (سجا)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
دانشگاه مجازی المصطفی
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
بانک جامع تبلیغ
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
اسلام‌کوئست.نت
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
نامه به جوانان غربی (letter4u)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
سرشمار؛ سرویس نظرسنجی




هم اندیشی آنلاین نامه رهبری

تعداد بازدید: 190

800x600

عنوان وبینار:      بررسی نامه ی مقام معظم رهبری(مدظله)

نوع ارائه:                    آنلاین

ارائه کننده:        حجت الاسلام دکتر نجف علی میرزائی«مشاور عالی رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیة»

 زبان ارائه:        فارسی

مکان برگزاری:   دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، سالن کنفرانس

حجت الاسلام دکتر نجف علی میرزائی با تاکید بر اختلاف غرب با جمهوری اسلامی ایران به عنوان فصل مشترک بین نامه های مقام معظم رهبری(مدظله) به بیان اختلافات نامه ها پرداخت و افزود: از مهمترین اختلافات بین این دو نامه، اختلاف در علت نشر آن هاست. نامه ی اول در شرایطی نوشته شد که در نشریه های غربی و به خصوص نشریه ی مهمی در فرانسه تصاویر توهین آمیزی در مورد پیامبر اسلام(ص) منتشر شده بود. ایشان در آن نامه اصلاح نگرش جوانان غربی نسبت به اسلام را محوریت نامه قرار داده و درخواست شناخت مستقیم، عمیق و بدون واسطه از اسلام را خواستار شده بودند. اما نامه ی دوم شرایط متفاوت بود و در زمانی مکاتبه صورت گرفت که شاهد انفجارهای تروریستی توسط تکفیریان داعش در فرانسه بودیم.

وی نامه ی اول را در سدد پاک کردن ذهن جوانان اروپائی از اسلام هراسی ها و شیعه هراسی ها دانسته و ادامه داد: در نامه ی دوم محور های سخن متعدد است که به بیان این محور ها می پردازیم.

مشاور عالی ریاست جامعة المصطفی(ص) اولین محور و مهمترین فصل این نامه را توجه و تمرکز به مسئله ی امنیت، بیان ضرورت های ایجاد امنیت و تاکید بر قابل درک بودن حس نیاز به امنیت در کشورهای سراسر جهان اعم از شرق و غرب توسط مقام معظم رهبری(مدظله) دانسته و ادامه داد: ایشان خواستار نگاهی نو به مسئله ی امنیت هستند، نگاهی که امنیت را تنها برای کشور های غربی نخواهد و امنیت را حق کشور های مسلمانی همچون فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن نیز بداند. ایشان در این نامه ضمن یادآوری منفور بودن تبعیض نژادی و جغرافیایی در نگاه جهانیان، غمگین شدن فرانسویان را قابل درک دانسته و خواستار مقایسه ی اتفاقات دردناک فرانسه با زندگی مقرون به ناامنی، ترس و وحشت چند ده ساله ی کشورهای اسلامی از جمله فلسطینیان شده اند.وی تعامل اسلام و غربیان را محور دوم نامه دانست و گفت: ایشان با یاد آوری ارتباطات گذشته ی غرب و اسلام تاکید می کنند که غربیان رفتار عادلانه ای با شرق و اسلام نداشته اند. غربیان با استفاده ی ابزاری از جریان های خشونت گرا در منطقه به دنبال رسیدن به اهداف خود، عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی و ایجاد چند دستگی، درگیری و جنگ های داخلی در این کشورها هستند. غربی ها با سوءاستفاد از منابع مسلمانان به بدترین روش ها موجب فقیر تر شدن جهان اسلام می شوند.ایشان، مبارزه با تروریسم را محور سوم نامه ی رهبری(مدظله) دانسته و افزود: تروریسم یک مصیبت برای تمام جهان است و باید مورد مبارزه از سوی تمام ملت ها قرار بگیرد، اما مبارزه با تروریسم توسط غربیان صادقانه نبوده و به معنای واقعی خواستار مبارزه با آن نیستند. هرگاه اتفاقی در غرب رخ می دهد تمام امکانات و سازمان های اروپا برای برخورد با آن به کار گرفته می شود اما در کشور های مسلمان تروریسم مورد حمایت غربیان قرار می گیرد. ایشان اندیشه و آموزه های اسلامی را دور از تروریسم و مبتنی بر مهربانی و عطوفت خوانده و غربیان را به دنبال برجسته کردن گروهک های تکفیری برای مخدوش نمودن چهره ی اسلام معرفی می نماید. وی مسئله ی تحلیل فرهنگ و نگاه هم افزا به ارزش های بومی را محور چهارم نامه ی رهبری دانسته و اذعان داشت: فرهنگ های بومی خارج از غرب دارای فرهنگ های علمی، سنتی و آئینی بسیار وسیعی هستند و تلاش برای نادیده گرفتن این فرهنگ ها، تعمیم و تحمیل فرهنگ غربیان که هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارند، تلاشی آسیب رسان بر سرنوشت انسان هاست. خشونت گرائی و رفتار دو گانه، دو شاخصه ی مهم در فرهنگ غرب است که هیچ جاذبه ای برای کشورهای اسلامی و ارزش گرا ندارند. پیوستن هزاران نفر از اروپائیان به داعش منشائی جز فرهنگ سازی اندیشه های  خشونت آمیز غرب ندارد.عضو هیئت علمی المصطفی(ص) رنج های مسلمانان در سال های طولانی را محور پنجم نامه ی رهبری دانسته و ادامه داد: ایشان با اشاره به کشتار مردم فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان و با "تروریسمِ دولتی" خواندن رژیم صهیونیستی خواستار مقایسه ی رنج ها ی فلسطینیان با رنج های چند روزه ی غربیان شدند. اسرائیل با تمام وقاهت چهره ای حق به جانب می گیرد در حالی که ترور دانشمندان هسته ای ایران، کشتار مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن دست آورد دخالت ها و حمایت های آن ها از گروهک های تروریستی است. کشته شدن غم انگیز ده ها نفر در اروپا هرگز نمی تواند با کشتار متعدد و طولانی مدت در فلسطین اشغالی برابری کند.
وی محور ششم نامه ی مقام معظم رهبری(مدظله) را خارج از اسلام خواندن تروریسم تکفیری معرفی کرد و افزود: ایشان اسلام را سرشار از محبت، مودت و مهربانی خوانده و خواستار تمرکز کشور های مسلمان برای مقابله و دوری از تروریسم تکفیری هستند. جریان تکفیری ریشه یافته از جریان وهابیت بوده و توسط نفت عربستان قدرت یافته و مورد حمایت غرب و عربستان قرار گرفته و به ترور مسلمانان می پردازند. حجت الاسلام میرزائی منطق ناسازگار، نا همگون و پارادوکس های ناموزون غرب را محور هفتم این مکاتبه دانسته و ادامه داد: ایشان خواستار منطقی منسجم، اخلاقی، سازگار و واجد شرایط تأثیر گذاری اخلاقی شده اند. غرب در عین حال که از حقوق بشر، اقلیت ها، ادیان و آزادی سخن می گوید در رفتاری کاملا متناقض عربستان و اسرائیل را مهمترین هم پیمان خود می خواند. حال غربیان که بزرگترین کانون های تروریستی را مهمترین هم پیمانان خود می دانند چگونه از مقابله با تروریسم سخن می گویند!؟ در حالی که مبارزه با تکفیر و وهابیت باید محور اصلی برنامه ها باشد، متاسفانه امروزه اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی از بزرگترین پروژه های غرب تلقی می شود.



دانلود فايل : webinar-rahbari.pdf ( 761KB )

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج